Брад Пит и Фамилия Перин пускат линия за грижа за кожата Le Domaine
Не е съвсем новина, че гроздето съдържа антиоксиданти, които могат да имат ползи за здравето и красотата. Но основателите на Le Domaine, стартиращи този месец след повече от десетилетие на изследвания, твърдят, че са използвали неговата антиоксидантна сила по нов, мощен начин.
Според Марк Перин от Château de Beaucastel, всичко започва преди 15 години във Франция, в долината на Рона с желанието на семейството му да преработи гроздовото кюспе от тяхното винарско имение – остатъците от люспите и семената след изстискването на сока от гроздето. „Бяхме толкова разстроени да изпратим кюспето за дестилация; има много хубави неща и искахме да им намерим приложение. Ние не си поставихме за цел да създадем линия за грижа за кожата!“
Перин знаеше, че гроздето съдържа ценни антиоксиданти и си партнира с университета в Бордо и д-р Пиер-Луи Тейседр, за да анализира 13-те различни сорта грозде, които Beaucastel отглежда в Châteauneuf-du-Pape.
След повече от десетилетие изследвания, Teissedre изолира специфични съединения, извлечени от люспите, семената и стъблата на гроздето Grenache, Syrah и Mourvèdre, за да създаде вече патентована антиоксидантна формула, която според Perrin може да „намали оксидативния стрес и да подобри репликацията на клетъчно ниво .” С други думи: Забавете признаците на стареене на кожата.
Брад Пит, който си партнира със семейство Перин от 2012 г. за производството на вината в имението си Château Miraval в Прованс, отдавна обмисля идеята да пусне линия за грижа за кожата. Когато научава за изследванията на Perrin за гроздови антиоксиданти, той се присъединява като партньор, за да създаде Le Domaine.
В интервю, публикувано от Le Domaine, Пит казва, че линията за грижа за кожата „не е предназначена да бъде марка за знаменитости“, а „безполова“ линия от четири устойчиви продукта, която обединява авангардни научни изследвания с „най-добрите естествени съставки ”—почти всички произхождащи от именията на Пит и Перин в Южна Франция.
Устойчивостта е в основата на Le Domaine, каза Перин пред Wine Spectator. „Ние основаваме всички наши решения на това как въздействаме на планетата. Компаниите вече не могат да мислят за производство на продукти, които не използват рециклируеми материали и ограничават отпадъците. Опаковката на Le Domaine е предимно от леко рециклирано стъкло, предназначено да се пълни многократно, а запушалките са ръчно резбовано дърво, направено от спасени остатъци от бъчви за вино Beaucastel. Продуктите разполагат с QR кодове вместо хартиени етикети.
Перин вижда тази работа като само началото на разкриването на антиоксидантните приложения на гроздето в медицината. Преди много години семейството си партнира с д-р Никола Леви, водещ изследовател на прогерията, рядко генетично заболяване, което кара децата бързо да остаряват. Биотехнологичната компания на Леви откри връзка между преждевременното стареене на човека и стареенето на кожата и идентифицира ресвератрол (съдържащ се в гроздето) като потенциален ключ към лечението на прогерия. (Компанията на Леви създаде и една от патентованите съставки в продуктите Le Domaine.)
Въпреки че Perrin признава, че тази работа е изцяло нова за него, той успя да даде опит, когато си сътрудничи с парфюмериста, за да разработи аромата за линията Le Domaine. „В голяма степен успяхме да пренесем нашия опит във виното в процеса на ароматизиране“, каза той. „Връзката с виното беше на работа.“
Продуктите на Le Domaine вече са налични на le-domaine.com. Le Domaine Essentials, линия за грижа за кожата на по-достъпни цени, се очаква да стартира през февруари 2023 г.